sobota 13. září 2014

Úvod aneb sonda do tlustého těla

Čtyřicítka se neúprosně blíží a s tím jak naskakují čísla na kalendáři, naskakují i čísla na váze. Při mé výšce 180 cm jsem za posledních dvacet let dosáhl značného tělního blahobytu. Z 80 kg na současných 110 kg. Tedy třicet kilo za dvacet let, to máme 1,5 kg ročně permanentního přilepšení.

Za tu dobu jsem držel řadu diet, zaplatil houf osobních trenérů, výživových poradců, kamion speciální stravy, vagony krabiček plněných přímo na míru jen tou nejlepší stravou. Nakoupil posilovací stroje, cvičební úbory, měřiče tepů, vah, co sami myslí jen jedno jsem nikdy nekoupil. To nejdůležitější, to co se nedá koupit a co je klíčem ke každé změně – pevnou vůli.

Přitom nejsem až tak líný člověk, něco v životě jsem už dokázal (jak v osobním, tak i profesním), ale boj s tukem dlouhodobě prohrávám. Dvacetileté dietaření mi přineslo mimo jiné i vysoký krevní tlak, alergie, astma, tučná játra a jistě i mnoho další skrytých bonusů.

Nedávno jsem po delší době přestal kouřit a touha znovu si zapálit mě překvapivě navštěvuje minimálně. I v přítomnosti kuřáků se cítím dostatečně silný na to, abych odolal. Proč tohle dokážu a sádlo mi permanentně láme vaz? A s vysokou mírou pravděpodobnosti mě směřuje do krajiny cukrovky, infarktu, mozkové mrtvice, ještě hlasitějšího chrápání a nemožnosti zavázat si tkaničky.

Tak to fakt už ne!!!

Nezbývá mi tedy, než poslední, výrazný a ryze exhibicionistický pokus. Odhalit svaté tažení proti tuku za pomoci svého blogu, popisovat pocity, nálady, metody, soupeřit veřejně s démony v ledničce a dostat do hry i ostatní věčné bojovníky s váhou. Třeba i psané slovo dokáže porazit mého Michelina (můj obrovský pupek).

Držme si všichni palce!

Petr


Pokračování příště: Stanovuji cíle a začínám se bát

Žádné komentáře:

Okomentovat